REGLAMENT INTERN
1. Objecte
1.1. El present reglament intern te com objecte el desenvolupament dels estatuts del CLUB BÀSQUET LA SALLE HORTA
2. Junta Directiva
2.1. La Junta Directiva està estructurada per la comissió executiva i comissions permanents tenint com a principal tasca garantir i coordinar
el correcte funcionament de l'entitat i vetllat per el assoliment dels objectius previstos al principi de curs.
2.2. Tots els membres de la junta estaran integrats en alguna comissió permanent.
2.3. La comissió executiva està formada pel president, el vice-president, el tresorer, el secretari i els responsables de les comissions permanents assistint com a consultor el coordinador tècnic esportiu.
2.3.1. Tindrà com a funció la pressa de decisions que tinguin caràcter d'urgència.
2.3.2. Prepararà l'ordre del dia de les reunions de Junta directiva i les coordinarà.
2.4. Comissions
2.4.1. Seran permanents o especials i cadascuna tindrà un coordinador o responsable d'àrea com a mínim.
2.4.2. Comissions permanents son les formades per membres de la junta i funcionen durant tot l'any i corresponen a tres àrees: la Social, l'Esportiva i l'Econòmica
2.4.2.1. Correspon a la comissió de l'Àrea Esportiva
2.4.2.1.1. Coordinar l'adquisició del material esportiu necessari per desenvolupar l'activitat esportiva de la entitat.
2.4.2.1.2. Coordinar la planificació i convocatòries de les reunions de pares específiques dels grups.
2.4.2.1.3. Relacions esportives amb d'altres entitats.
2.4.2.1.4. Coordinar i fer el seguiment esportiu dels diferents equips.
2.4.2.1.5. Recolzar la tasca del coordinador per un millordesenvolupament dels seus objectius.
2.4.2.2. Correspon a la comissió de l'Àrea Social
2.4.2.2.1. Programar i coordinar les activitats especials Generals.
2.4.2.2.2. Manteniment de canals de comunicació regulars amb els pares mitjançant butlletins, revistes, trobades, reunions i d'altres.
2.4.2.2.3. Vetllar per la correcta informació de tots el pares vers el funcionament de l' entitat.
2.4.2.2.4. Estimular la participació dels pares en els seus respectius grups i vetllar per el manteniment del bon ambient entre ells.
2.4.2.2.5. Mantenir la representació de l'entitat en aquells organismes que la junta directiva designi.
2.4.2.2.6. Adquirir el material esportiu i equipaments necessaris pel funcionament de l'entitat.
2.4.2.2.7. Organitzar i mantenir les campanyes econòmiques especials i permanents.
2.4.2.3. Correspon a la comissió de l'Àrea Econòmica
2.4.2.3.1. Realitzar el pressupostos anuals i vetllar per el seu compliment.
2.4.2.3.2. Cercar noves fonts d'ingressos i finançament per activitats especials.
2.4.2.3.3. Vetllar per la transparència de les dades.
2.4.2.3.4. Tutelar el funcionament econòmic de les comissions permanents i especials.
2.4.2.3.5. Cercar empreses que subvencionin alguna de les necessitats de funcionament del club.
2.4.2.3.6. Tutelar el funcionament econòmic de les campanyes econòmiques tant les permanents com les especials.
2.4.3. Les comissions especials es formen per organitzar activitats puntuals, generals o per equips (diada de bàsquet, festes del col·legi, trobades de pares etc.) o per temes disciplinaris un cop acabada l'activitat la comissió desapareix.
2.4.3.1. Comissió disciplinaria, es formarà amb membres de la junta directiva i amb la col·laboració del coordinador en el cas en que s'hagi d'incoar un expedient
2.4.3.2. Comissió Activitats especials, es formarà amb pares de la junta que duran la responsabilitat de les diferents tasques i per pares voluntaris que vulguin col·laborar.
2.4.3.3. Censors de comptes, s'assignaran en l'assemblea general i estarà formarà per dos pares voluntaris. Tindrà com a objectiu revisar els comptes que es presenten anualment a l'assemblea general.
3. Delegats d'equip
3.1. Cada equip disposa d'un Delegat i un Subdelegat que fan les tasques de coordinació del seu equip i fan de portaveus.
3.2. El Delegat d'equip es el canal de comunicació dels pares cap a la Junta Directiva i a l'inrevés de forma que es pugui garantir una correcta informació en els dos sentits.
3.3. Estarà present en totes les activitats que realitzi el seu grup i coneixerà tots els pares que l'integren.
3.4. El Subdelegat col·laborarà amb el delegat amb les tasques de convocatòria i avisos, i el substituirà quan sigui necessari.
3.5. Els delegats d'equip es reuniran com a mínim un cop cada trimestre amb el coordinador tècnic - esportiu i entrenadors per avaluar el funcionament dels equips i per mantenir la coordinació amb la junta directiva.
4. Coordinador tècnic - esportiu
4.1. Es assignat per la Junta Directiva. Els entrenadors de cada equip son coordinats pel coordinador tècnic - esportiu que es el que els assigna i
els substitueix en cas necessari, d'acord amb la Junta Directiva.
4.2. Marca els objectius esportius anuals per grups i vetlla pel seu assoliment.
4.3. Es el responsable de la bona marxa esportiva de l'entitat i te cura del material necessari, i del seu manteniment.
4.4. Cerca entrenadors i estimula les activitats esportives que cregui necessàries.
4.5. Coordina els entrenaments, horaris i condicions dels mateixos.
4.6. Cerca els equips, àrbitres i permisos necessaris per a les activitats esportives.
4.7. Tant el Responsable Tècnic com els entrenadors tenen una compensació econòmica per la dedicació necessària en el desenvolupament de la seva tasca.
4.8. Participa com assessor en la comissió executiva i junta directiva.
4.9. Manté la relació amb la federació.
5. Entrenadors
5.1. Desenvolupen els objectius marcats pel Responsable Tècnic i coordinats amb ell.
5.2. Son els responsables de la bona marxa esportiva del seu grup i organitzen activitats que ajudin a assolir els objectius
5.3. Coneixen els nens del seu grup i tenen en conte el seu aspecte humà, apart del esportiu.
5.4. Coneix els pares i els procura mantenir informats de tot el que consideri important i té bona relació amb ells.
6. Jugadors
6.1. Cada equip podrà disposar d'un representant que farà de portaveu i podran fer:
6.1.1. Una petició al entrenador o a la junta (mitjançant el delegat de l'equip)
6.1.2. Redactar un article o notícia que l'equip vulgui ( o se l'hi demani) que es faixi públic en els mitjans habituals de comunicació de l'entitat.
7. Règim disciplinari
L'àmbit d'aplicació del règim disciplinari que es regula amb aquest reglament es a directius, entrenadors, delegats, jugadors i socis del club
bàsquet la Salle Horta(tot i que facin d'espectadors).
7.1. Infraccions
Les infraccions es classifiquen en tres tipus:
7.1.1. Àmbit disciplinari dels jugadors.
Els jugadors que tinguin un comportament o actitud que l'entrenador consideri inadequat, podrà posar-ho en coneixement de la comissió disciplinaria. Les sancions podran ser aplicades en els següents casos:
7.1.1.1. Faltes lleus
7.1.1.2. Faltes greus
7.1.1.3. Faltes molt greus
7.1.2. Àmbit disciplinari dels entrenadors.
Els entrenadors estan subjectes a les directrius del coordinador. Les sancions seran aplicades pel coordinador y es realitzaran sempre d'acord amb el vist i plau de la junta directiva Les sancions podran ser aplicades en els següents casos:
7.1.2.1. Faltes lleus
7.1.2.2. Faltes greus
7.1.2.3. Faltes molt greus
7.1.3. Àmbit disciplinari de l'equip directiu.
Els membres de l'equip directiu estan subjectes a les obligacions dels seus càrrecs y del president. Es consideraran infraccions disciplinaries:
7.1.3.1. Faltes lleus
7.1.3.2. Faltes greus
7.1.3.3. Faltes molt greus
7.2.1. A jugadors
7.2.1.1. Faltes lleus
Separar al jugador de l'entrenament durant uns minuts fins a un màxim d'una jornada.
Jugar el mínim temps reglamentari fins a un màxim d'un partit sense jugar.
Es considerarà causa atenuant el fet que no hagi tingut faltes amb anterioritat.
7.2.1.2. Faltes greus
Separació del equip durant un mínim d'un partit i un màxim de tres.
7.2.1.3. Faltes molt greus
Un mínim de quatre partits i com a màxim l'expulsió del Club,
7.2.2. A entrenadors
7.2.2.1. Faltes lleus
Es farà un advertiment que serà comunicat a l'interessat.
7.2.2.2. Faltes greus
Rellevat durant un període mínim d'una jornada i un màxim de tres.
7.2.2.3. Faltes Molt greus
Rellevat un període mínim de tres setmanes i com a màxim l'expulsió.
7.2.3. A l'equip directiu
7.2.3.1. Faltes Lleus
Es farà un advertiment que serà comunicat a l'interessat.
7.2.3.2. Faltes Greus
Serà rellevat de les seves funcions durant un període mínim d'un més i un màxim de tres.
7.2.3.3. Faltes Molt greus
Serà rellevat de les seves funcions durant un període mínim de quatre mesos fins a un màxim d'expulsió.
7.3. Procediment sancionador
7.3.1. Informació de la sanció
En les faltes lleus es farà un advertiment que serà notificat a l'interessat i si s'escau als pares o tutors. En la resta es farà per escrit traslladant els fets als interessats i informant-los de la possible sanció que poden obtenir amb el tràmit d'audiència perceptiu.
7.3.2. Tràmit d'audiència.
Un cop informat a l'interessat s'obrirà un tràmit d'audiència en el que es recolliran totes les dades que puguin aportar els implicats i es donarà al interessat la possibilitat de defensar el seu punt de vista.
7.3.3. Resolució
Un cop realitzats els tràmits d'audiència preceptius la comissió disciplinaria prendrà una determinació en un terme màxim de 20 dies al qual serà notificat immediatament a l'interessat.